מאת שגיא שרייבר ונטלי גיל – בשיתוף עם סיעור מוחות – המרכז לעיצוב ותקשורת
כשהתלבטתי אם להירשם לקורס של שגיא, לא יכולתי אפילו לדמיין עד כמה הקורס יהיה משמעותי עבורי.
הקורס פתח לי המון דלתות,
שגיא באופן אישי עזר לי למצוא את העבודה בחברה הנוכחית בה אני עובדת כמעצבת מוצר.
אין יום בעבודה בה אני לא משתמשת בדברים שלמדתי בקורס
ומעבר לזה יש לי את הביטחון והיכולת להתמודד עם כל דבר חדש בו אני נתקלת (וכמעצבים בעולם כל כך רחב ודינמי נתקלים כל יום במשהו חדש).
בנוסף, בעקבות הקורס, הבנתי את הצורך בפרסום וקידום אישי. שגיא נתן לנו טיפים פרקטיים לקבל חשיפה ברשת ובכלל לימד אותנו על נטוורקינג, בניית מותג אישי ומיצוב בתעשיה, ולכן – בין היתר, התחלתי להעלות דברים שלי ל-dribbble. זה הביא להגשמת חלום אישי, כאשר יום אחד קיבלתי פניה מרגשת ביותר מה-New York Times. כיום אני מאיירת מדי פעם למגזין שלהם, בזמן שעובדת כמעצבת פרודקט בחברת מוצר מעולה עם אנשים מדהימים.
לסיום, לא פחות חשוב, הכרתי בקורס אנשים מדהימים ומוכשרים ויצרתי קשרים עם אנשים מהתעשייה, התחושה שאתה לא לבד ושתמיד יש עם מי להתייעץ משמעותית מאוד עבורי.
אז ניתן לסכם ולומר שהקורס פתח לי דלתות, ופתח לי עוד יותר את התאבון… התיאבון להגשים חלומות… שהכל אפשרי… שאפשר להתפתח… להתעדכן… ופשוט לגדול – תמיד!
תודה שגיא!!!
– עינת בונשטיין, מעצבת מוצר בחברת RMDY
(פרויקט הגמר | Dribbble)
הכנה לקורס
איך שנרשמים מקבלים גישה ישירה לקורס בו שגיא מלמד את היסודות החשובים, בנוסף לסודות שאיתם עובדים המעצבים אשר עובדים על אפליקציות כמו פייסבוק, גוגל ועוד. בקורס שגיא עובר על העקרונות שילוו אתכם במהשלך הקורס, במיוחד בביקורות על עבודות.
בנוסף – זה השלב לבחור את התוכנה איתה תרצו לרוץ. שגיא ממליץ על פיגמה/סקץ' או אדובי XD. ספציפית שגיא עובד כיום עם פיגמה עם כל הלקוחות שלו, אבל תוכנות בתעשיה משתנות כל הזמן לכן אי אפשר לדעת מה יהיה עוד חודש או עוד שנה מהיום.
הקורס המקוון שייתן לכם כלים רציניים להצלחה בקריירה, משתף סודות מהתעשי, כולל משכורות, תרגילי בית של חברות, וטיפים פרקטיים מוכחים למציאת עבודה ולקוחות, התכוננות לחיי העצמאות במידה ורוצים, ועוד. מאת מי שהיה עצמאי, שכיר וגם מגייס של מעצבים אחרים. כל הנסיון של שגיא במקום אחד.
איך לגשת לעיצוב אתר/אפליקציה ולהבטיח רמה בינלאומית, גם אם אין נסיון. שתי הדרכות בהן שגיא לוקח אתר ואפליקציה ומעצב אותן מחדש, מאפס, בשיטה מיוחדת שמבוססת על יסודות העיצוב + פרקטיקה מיוחדת שאותה פיתח עבורכם – התלמידים בקורס המתקדם לעיצוב UI/UX.
ההדרכות כוללות גם עיצוב אתרים וגם עיצוב מובייל, וגם איך לחתוך, ולהעביר את העיצובים למתכנתים בצורה יעילה.
תיק עבודות זה חובה, אבל רוב המעצבים בארץ לא מצליחים להגיע לרמה גבוהה באיך שהם מציגים את העבודות שלהם כלפי חוץ. למה זה? בהדרכה זו שגיא מלמד אתכם איך לבנות קייס סטאדי מנצח לכל עבודה שלכם עם המון דוגמאות וטיפים בתור מי שגם גייס מעצבים, וגם עוזר למעצבים להתקבל למקומות עבודה חדשים.
זו הדרכה סופר חשובה, שעליה תלמדו עוד גם בקורס.
מתחילים ללמוד
בשיעור זה נעבור על:
שאלה: על איזה עבודות אפשר לדבר אם רק התחלנו?
תשובה: נעבור על העבודות מהקורס המקדים
אחד הדברים החשובים בחווית משתמש שלא קיים בשום צורה בשום עיצוב אחר הוא תנועה.
בשנים האחרונות – עם המכשירים המתקדמים והאפליקציות המושקעות – יש כבר סטנדרט
מסויים בתעשיה לאיך שדברים זזים. עם זאת – לא מספיק מעצבים בכלל מזיזים את העיצובים שלהם.
בשיעור הזה אנחנו נדבר על:
פעם, כאשר היינו עובדים על אתרים ואפליקציות, היה נהוג בסוף הפרויקט להכין מעין מסמך למתכנים בו יש את כל האלמנטים של העיצוב בצורה נפרדת מהעיצוב עצמו (כל הכפתורים, צבעים, מרווחים בין אלמנטים, כו'). היינו קוראים לזה סטיילגייד. היום – מדובר בתפיסה שאיתה צריך להגיע לפרוייקט מראש, והתפיסה הזו נקראת דיזיין סיסטמס.
הגישה אומרת שכל עיצוב פרודקט שלנו הוא מכלול של אלמנטים צורניים, טיפוגרפיה, צבעוניות ומרווחים שכולם צריכים להיות קשורים אחד בשני על מנת לספק חוויה אחידה בכל המסכים למשתמשים שלנו. בשיעור אנחנו נעבור על:
הצגת מתדולוגיית האפיון אשר שגיא עובד לפיה ושכלל במשך השנים האחרונות.
השיטה היא ה- No Bullshit Approach לאפיון, וכוללת בתוכה את הכלים הכי מתקדמים לאפיון במודל של מספר תרגילים לפי סדר מסויים שאותם תלמדו, כך שתקבלו את הדרך המושלמת לאפיין כל מוצר בזמן קצר ובצורה קולעת מבלי לפספס שום פרט חשוב.
השיטה – אותה שגיא התחיל לפתח כחלק מהעבודה שלו כ-Design Director בחברת Similarweb, המשיך בהכשרות מטעמם של גוגל במשרדים הראשיים שלהם בקליפורניה (כחלק מהיותו מנטור בגוגל לאנצ'פד), ומשם לקח את השיטות לשכלול בסטודיו שלו.
משלבת עקרונות אפיון UX מהמתקדמים בתעשיה (שיטות ששגיא למד מעבודה עם מעצבים בחברות כמו גוגל ו-IBM, וראיונות שניהל עם בכירי עיצוב בחברות Facebook, Airbnb, Uber, Invision ועוד). כחלק מתהליך הלמידה של שגיא בתחום ה-Online Marketing בעת שפיתח את מערך הקורסים של פיקסל פרפקט, למד שגיא על Storytelling ומשם מצא את החיבור המושלם בין חווית משתמש ל'מבנה מסע הגיבור' בסטוריטלינג.
כיום שגיא עובד עם שיטה ייחודית זו בדיוק עם כל הלקוחות שלו בסטודיו, ומלמד אותה בסדנאות בארץ ובעולם. באמצעות שיטה זו תוכלו ללמוד איך להגיע מרעיון גולמי ועד לפרוטוטייפ:
זהו חלק א' של השיטה, ובו נדבר על:
הצגת המתדולוגיה לאפיון הייחודית אשר שגיא פיתח במשך השנים, ומשלבת עקרונות אפיון UX מהמתקדמים בתעשיה (שיטות ששגיא למד ממעצבים בחברות כמו גוגל ו-IBM שעבד איתם על פרוייקטים, וחברות כמו Facebook, Airbnb, ועוד שראיין את המנהלי עיצוב שלהם), בנוסף לכלים של סטוריטלינג.
כיום שגיא עובד עם שיטה זו בדיוק עם כל הלקוחות שלו בסטודיו, ומלמד אותה בסדנאות בארץ ובעולם. באמצעות שיטה זו תוכלו ללמוד איך להגיע מרעיון גולמי ועד לפרוטוטייפ.
זהו חלק ב' של השיטה, ובו נדבר על:
חברות מוצר כמו גוגל, פייסבוק, Slack ועוד חברות באיזור סן פרנסיסקו ועמק הסיליקון מצליחות לייצר לנו מוצרים דיגיטליים שאנחנו משתמשים בהם על בסיס קבוע. אי פעם חשבתם – מהם הסודות שהם יודעים ומשתמשים בהם, שאנחנו כאן בארץ לא (או לא מספיק)? ובכן, אחד מה"סודות" האלו בבירור בשנים האחרונות הוא בעצם שיטה שנקראת דיזיין ספרינט (Design Sprint).
הדיזיין ספרינט הינה סדנה בת 5 שלבים (שאותה מעבירים ב-4 ימים), ובאמצעותה ניתן להגיע לאפיון ראשוני של מוצר, ממש מאפס למאה, בסוף התהליך.
שגיא הוכשר על המתדולוגיה של דיזיין ספרינטס על ידי גוגל עצמם ב2015 במשרדים שלהם בקליפורניה (כחלק מהיותו מנטור בגוגל לאנצ'פד), ומאז הריץ דיזיין ספרינטס רבים עם לקוחות, ובשלב מסויים החל ללמד את השיטה בסדנאות וגם עתה מלמד אתכם – תלמידי הקורס – על השיטה.
בהכשרה מעשית זו, שתמשך שני מפגשים, תקבלו:
חלק ב' של הסדנה שלנו על דיזיין ספרינטס
חלק ב' של הסדנה שלנו על דיזיין ספרינטס ובחלק זה אנחנו גם נלמד על בדיקת שימושיות (User Testing) ושגיא יציג דוגמאות מהנסיון שלו + יספק לכם טמפלט משלכם לבדיקות כך שבפעם הבאה שתצטרכו לבצע בדיקות – יהיה לכם את הטמפלט והמדריך המושלם 'בשלף'
חלק ב' של הסדנה שלנו על דיזיין ספרינטס ובחלק זה אנחנו גם נלמד על בדיקת שימושיות (User Testing) ושגיא יציג דוגמאות מהנסיון שלו + יספק לכם טמפלט משלכם לבדיקות כך שבפעם הבאה שתצטרכו לבצע בדיקות – יהיה לכם את הטמפלט והמדריך המושלם 'בשלף'
הרבה מהצמיחה שלנו היא בללמוד ממספר מקורות בתעשיה, ורצוי מקורות איכותיים.
בשיעור זה שגיא מביא לכם הצצה נדירה לתוך כמה מהמובילים בתעשיה ולשיטות העבודה שלהם.
השיעור הינו פאנל מקצועי בו שגיא מביא כל פעם חברים שונים מהתעשיה אשר עובדים ב/עם חברות גדולות וב-cutting edge של התחום שישתפו אתכם בתהליכי העבודה שלהם וממש יתנו הצצה לחומרים עליהם הם עובדים ואיך הם עושים את מה שהם עושים.
אחד השיעורים החשובים בקורס. בשיעור זה שגיא מביא את המנטור הראשון שלו בתמחור וערך עצמי – איתי אדם, יזם סדרתי שנותן לכם שיעור נדיר וחד פעמי על הערך שלכם בתעשיה, על איך שיזמים רואים מעצבים ואיך אתם יכולים להתבלט ולדרוש את מה שמגיע לכם בשוק.
אחרי שאיתי הולך שגיא ממשיך עם הרצאה על הפרקטיקה של negotiation ומשתף טיפים פרקטיים למצבי ראיונות/פגישות עסקיות שיהיו שווים לכם מאות אלפי שקלים במרוצת השנים.
אומרים לנו שוב ושוב להעביר את השיעור הזה להתחלה של הקורס, אבל אנחנו מעדיפים לשמור את הטוב לסוף.
חזרה גנרלית לקראת ההגשות!
הגשה חגיגית בה מגיעים פאנל מכובד של אורחים מדרגים בכירים בתעשיית ה-UX.
ביניהם מנהלי ומנהלות עיצוב מחברות:
יש חוות דעת?
אז למה שווה לכם ללמוד אצלנו?
רק שאלה קטנה..
הקורס מעוצב בצורה שגם מי שנרשם יום לפני הקורס יכול להשלים את החומר אבל מן הסתם ייקח קצת יותר מאמץ מרוכז בשבועות הראשונים של הקורס לעשות זאת
לא, עקרונית שגיא ממליץ על אחת משלושת התוכנות הבאות:
בשנים האחרונות – התוכנות בתעשיה מתחלפות מאוד מהר, ומתעדכנות עם פיצ'רים חדשים על בסיס חודשי. לכן אין להחזיק לויאליות לתוכנה מסויימת. במקומות עבודה גם לא מכריחים את העובדים לעבוד על תוכנה ספציפית – ולא מצפים מכם לדעת תוכנה ספציפית – העיקר שתדעו אחת משלושת אלו.
התשובה היא כן!
שגיא מאוד מאמין במה שנקרא Accelerated learning. מונח שלראשונה שמע מיזם בשם Tim Ferriss אשר ניצח תחרויות שונות בענפי ספורט ואומנויות שמעולם לא ניסה תוך חצי שנה בלבד. הגישה אומרת שאת הכל אפשר ללמוד בצורה מהירה, אבל זה אכן דורש הרבה למידה עצמית ועבודה קשה. אם אינך מפחד מעבודה קשה ואינטנסיבית – השינוי שחלמת עליו בקריירה יכול להיות שלך תוך 13 שבועות בלבד. הקורס כבר הוכיח את עצמו עם בוגרים שבאו מענפי עיצוב שונים ואחרי הקורס התקבלו לעבודות שלא חלמו עליהם לפני.
ברגע שהצטרפתם לקורס, הצטרפתם לקהילה חדשה שאני (שגיא) מחויב להצלחה שלה.
אני עזרתי כבר לעשרות סטודנטים שלי באופן אישי בקריירה ובהגשמת המטרות שלהם. חלקם כבר עובדים בעבודות פרודקט מן המניין עם משכורות שהם לא חלמו (עד 10,000 שקל בחודש יותר ממה שהם ציפו שהם התחילו את הקורס, ובטווח של פחות משנה מסיום הקורס).
יש לנו פה מסלול שעובד, והוכיח את עצמו כבר בתעשייה, אז אני משוכנע שאם אתם באים אלינו – ותתנו את הזמן הנדרש בכיתה ובבית למטלות בקורס, זה הולך להצליח לכם ובגדול. הקורס הזה הוא מקפצה לא רק לעבודה החדשה שלכם, אלא לקריירה כולה!
מבחינתי – ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלי.
שגיא שרייבר – מקים הקורס