כשהתלבטתי אם להירשם לקורס של שגיא, לא יכולתי אפילו לדמיין עד כמה הקורס יהיה משמעותי עבורי.
הקורס פתח לי המון דלתות,
שגיא באופן אישי עזר לי למצוא את העבודה בחברה הנוכחית בה אני עובדת כמעצבת מוצר.
אין יום בעבודה בה אני לא משתמשת בדברים שלמדתי בקורס
ומעבר לזה יש לי את הביטחון והיכולת להתמודד עם כל דבר חדש בו אני נתקלת (וכמעצבים בעולם כל כך רחב ודינמי נתקלים כל יום במשהו חדש).
בנוסף, בעקבות הקורס, הבנתי את הצורך בפרסום וקידום אישי. שגיא נתן לנו טיפים פרקטיים לקבל חשיפה ברשת ובכלל לימד אותנו על נטוורקינג, בניית מותג אישי ומיצוב בתעשיה, ולכן – בין היתר, התחלתי להעלות דברים שלי ל-dribbble. זה הביא להגשמת חלום אישי, כאשר יום אחד קיבלתי פניה מרגשת ביותר מה-New York Times. כיום אני מאיירת מדי פעם למגזין שלהם, בזמן שעובדת כמעצבת פרודקט בחברת מוצר מעולה עם אנשים מדהימים.
לסיום, לא פחות חשוב, הכרתי בקורס אנשים מדהימים ומוכשרים ויצרתי קשרים עם אנשים מהתעשייה, התחושה שאתה לא לבד ושתמיד יש עם מי להתייעץ משמעותית מאוד עבורי.
אז ניתן לסכם ולומר שהקורס פתח לי דלתות, ופתח לי עוד יותר את התאבון… התיאבון להגשים חלומות… שהכל אפשרי… שאפשר להתפתח… להתעדכן… ופשוט לגדול – תמיד!
תודה שגיא!!!
– עינת בונשטיין, מעצבת מוצר בחברת RMDY
(פרויקט הגמר | Dribbble)
הכנה לקורס
איך שנרשמים מקבלים גישה ישירה לקורס בו שגיא מלמד את היסודות החשובים, בנוסף לסודות שאיתם עובדים המעצבים אשר עובדים על אפליקציות כמו פייסבוק, גוגל ועוד. בקורס שגיא עובר על העקרונות שילוו אתכם במהשלך הקורס, במיוחד בביקורות על עבודות.
בנוסף – זה השלב לבחור את התוכנה איתה תרצו לרוץ. שגיא ממליץ על פיגמה/סקץ' או אדובי XD. ספציפית שגיא עובד כיום עם פיגמה עם כל הלקוחות שלו, אבל תוכנות בתעשיה משתנות כל הזמן לכן אי אפשר לדעת מה יהיה עוד חודש או עוד שנה מהיום.
קורס נוסף וחשוב אותו תקבלו כבר בהרשמה הוא קורס מבוא לתוכנת Figma, המובילה כיום כתוכנה לעיצוב ממשקים וקולבורציה בין צוותים.
פיגמה היא תוכנה היושבת בענן ובה משתמשים באופן גורף רוב הסטארטאפים בתעשיה. זו הסיבה שיצרנו את קורס המבוא דווקא על פיגמה כדי שתשתמשו בכלי המוביל ביותר הקיים כיום. הקורס מכסה עבודה עם צורות, טקסטים, קומפוננטות ועובר על תהליכים מורכבים יותר של וריאנטים, דיזיין סיסטם ומיקרו אינטראקציות.
הקורס מועבר ע״י חני בוסקילה, דיזיין דירקטור ב ContrastUX ומעצבת מוצר בכירה, בצורה המסבירה את היסודות ואת כל הנקודות והטיפים ששווה לדעת.
הקורס המקוון שייתן לכם כלים רציניים להצלחה בקריירה, משתף סודות מהתעשי, כולל משכורות, תרגילי בית של חברות, וטיפים פרקטיים מוכחים למציאת עבודה ולקוחות, התכוננות לחיי העצמאות במידה ורוצים, ועוד. מאת מי שהיה עצמאי, שכיר וגם מגייס של מעצבים אחרים. כל הנסיון של שגיא במקום אחד.
איך לגשת לעיצוב אתר/אפליקציה ולהבטיח רמה בינלאומית, גם אם אין נסיון. שתי הדרכות בהן ניקח אתר ואפליקציה ונעצב אותן מחדש, מאפס, בשיטה מיוחדת שמבוססת על יסודות העיצוב + פרקטיקה מיוחדת שאותה פיתח שגיא עבורכם – התלמידים בקורס המתקדם לעיצוב UI/UX.
ההדרכות כוללות גם עיצוב אתרים וגם עיצוב מובייל, וגם איך לחתוך, ולהעביר את העיצובים למתכנתים בצורה יעילה.
תיק עבודות זה חובה, אבל רוב המעצבים בארץ לא מצליחים להגיע לרמה גבוהה באיך שהם מציגים את העבודות שלהם כלפי חוץ. למה זה? בהדרכה זו נלמד אתכם איך לבנות קייס סטאדי מנצח לכל עבודה שלכם עם המון דוגמאות וטיפים, וגם נעזור למעצבים להתקבל למקומות עבודה חדשים.
זו הדרכה סופר חשובה, שעליה תלמדו עוד גם בקורס.
מתחילים ללמוד
בשיעור זה נעבור על:
עיצוב UI באמצעות טריגרים רגשיים.
חשבתם פעם – מה עושה עיצוב לטוב? מה עושה את אפקט הוואו? או עיצוב מסויים להראות טוב יותר מאחר?
דיזיין טריגרס הינה השיטה לעיצוב UI, אשר מבוססת מחקר על דרכי פעולת המוח, בהתאם לאיך שהחברות הגדולות ביותר בשוק עובדות. חברות כמו Apple, Airbnb, טיק טוק, פייסבוק, גוגל, ועוד עובדות בשיטות עיצוב שמיצרות מניפולציות (לטוב ולרע) על המח שלנו על מנת לפעול. בשיעורים תלמדו את הטקטיקות של חברות אלו, באמצעות הדיזיין טריגרס, שנוכל לדעת איך לרגש לקוח ולייצר ערך נתפש גבוה לכל מוצר שנעבוד עליו.
נדבר על:
פעם, כאשר היינו עובדים על אתרים ואפליקציות, היה נהוג בסוף הפרויקט להכין מעין מסמך למתכנים בו יש את כל האלמנטים של העיצוב בצורה נפרדת מהעיצוב עצמו (כל הכפתורים, צבעים, מרווחים בין אלמנטים, כו'). היינו קוראים לזה סטיילגייד. היום – מדובר בתפיסה שאיתה צריך להגיע לפרוייקט מראש, והתפיסה הזו נקראת דיזיין סיסטמס.
הגישה אומרת שכל עיצוב פרודקט שלנו הוא מכלול של אלמנטים צורניים, טיפוגרפיה, צבעוניות ומרווחים שכולם צריכים להיות קשורים אחד בשני על מנת לספק חוויה אחידה בכל המסכים למשתמשים שלנו. בשיעור אנחנו נעבור על:
מלבד הבסיס של השיעור –
אנחנו מדי פעם מביאים אורח מהתעשיה להעביר חלק מהשיעור הזה, כי התחום מתעדכן כל הזמן ואנחנו אוהבים להשאר מעודכנים איתכם!
הצגת המתודולוגיה לאפיון, המשלבת עקרונות אפיון UX מהמתקדמים בתעשייה, בנוסף לכלים של Storytelling. איתה עובד שגיא כיום והביאה תוצאות לחברות כמו רפאל, Fiverr וכל חברה איתה שגיא והסטודיו שלו עובדים איתה.
השיטה כוללת את הכלים הכי מתקדמים לאפיון, במודל של מספר תרגילים, לפי סדר מסוים שאותם תלמדו, כתוצאה תקבלו את הדרך המושלמת לאפיין כל מוצר בזמן קצר ובצורה קולעת מבלי לפספס שום פרט חשוב.
אז… איזה כלים יש לרשותנו כמעצבים?
בשנה האחרונה יצאו המון כלים וזה תחום מתעדכן.
שגיא בסטודיו שלו כבר עובדים עם כלי AI על מנת לשפר את התהליכים שלהם במחקר ועיצוב, ובשיעור זה תלמדו איך לעבוד עם הכלים הכי מתקדמים – גם!
אם בשיעור המתדולוגי למדתם את השיטה שבאמצעותה מאפיינים כל מוצר. השיטה שגוגל המציאו, ואשר שגיא הוכשר עליה ושיפר עם השנים להיותה The Hero Framework, עכשיו תתנסו בה – בצורה מעשית! כי רק ככה לומדים הכי טוב!
הסדנה תהיה בקבוצות, בתוך הכלי Miro, ותכסה את הנושאים הבאים:
חלק ב' של הסדנה שלנו על דיזיין ספרינטס
הרבה מהצמיחה שלנו היא בללמוד ממספר מקורות בתעשייה, ורצוי מקורות איכותיים. בשיעור זה שגיא מביא לכם הצצה לעולמם והכרות נדירה עם כמה מהמובילים בתעשייה ולשיטות העבודה שלהם.
השיעור הינו פאנל מקצועי, בו משתתפים מומחים שונים מהתעשייה אשר עובדים ב/עם חברות גדולות וב-Cutting Edge של התחום, שישתפו אתכם בתהליכי העבודה שלהם וממש יתנו הצצה לחומרים עליהם הם עובדים ואיך הם עושים את מה שהם עושים.
בוגרים שלנו טוענים שזה הסשן הכי חשוב בקורס.
בסופו של דבר אתם יכולים ללמוד עיצוב UI/UX, אבל גם כדי להתקבל – צריך ללמוד את השיטות!
בשיעור שגיא יחשוף את שיטת הקלפים, לעומק, ומה עבד ולא עבד עבור בוגרים של הקורס שהתקבלו לתעשיה.
חזרה גנרלית לקראת ההגשות
הגשה חגיגית בה מגיעים פאנל מכובד של אורחים מתחלפים במדרגים בכירים בתעשיית ה-UX.
ביניהם מנהלי ומנהלות עיצוב מחברות:
יש חוות דעת?
אז למה שווה לכם ללמוד אצלנו?
רק שאלה קטנה..
הקורס מעוצב בצורה שגם מי שנרשם יום לפני הקורס יכול להשלים את החומר אבל מן הסתם ייקח קצת יותר מאמץ מרוכז בשבועות הראשונים של הקורס לעשות זאת
לא, עקרונית שגיא ממליץ על אחת משלושת התוכנות הבאות:
בשנים האחרונות – התוכנות בתעשיה מתחלפות מאוד מהר, ומתעדכנות עם פיצ'רים חדשים על בסיס חודשי. לכן אין להחזיק לויאליות לתוכנה מסויימת. במקומות עבודה גם לא מכריחים את העובדים לעבוד על תוכנה ספציפית – ולא מצפים מכם לדעת תוכנה ספציפית – העיקר שתדעו אחת משלושת אלו.
התשובה היא כן!
שגיא מאוד מאמין במה שנקרא Accelerated learning. מונח שלראשונה שמע מיזם בשם Tim Ferriss אשר ניצח תחרויות שונות בענפי ספורט ואומנויות שמעולם לא ניסה תוך חצי שנה בלבד. הגישה אומרת שאת הכל אפשר ללמוד בצורה מהירה, אבל זה אכן דורש הרבה למידה עצמית ועבודה קשה. אם אינך מפחד מעבודה קשה ואינטנסיבית – השינוי שחלמת עליו בקריירה יכול להיות שלך תוך 13 שבועות בלבד. הקורס כבר הוכיח את עצמו עם בוגרים שבאו מענפי עיצוב שונים ואחרי הקורס התקבלו לעבודות שלא חלמו עליהם לפני.
ברגע שהצטרפתם לקורס, הצטרפתם לקהילה חדשה שאני (שגיא) מחויב להצלחה שלה.
אני עזרתי כבר לעשרות סטודנטים שלי באופן אישי בקריירה ובהגשמת המטרות שלהם. חלקם כבר עובדים בעבודות פרודקט מן המניין עם משכורות שהם לא חלמו (עד 10,000 שקל בחודש יותר ממה שהם ציפו שהם התחילו את הקורס, ובטווח של פחות משנה מסיום הקורס).
יש לנו פה מסלול שעובד, והוכיח את עצמו כבר בתעשייה, אז אני משוכנע שאם אתם באים אלינו – ותתנו את הזמן הנדרש בכיתה ובבית למטלות בקורס, זה הולך להצליח לכם ובגדול. הקורס הזה הוא מקפצה לא רק לעבודה החדשה שלכם, אלא לקריירה כולה!
מבחינתי – ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלי.
שגיא שרייבר – מקים הקורס