חברות מוצר כמו גוגל, פייסבוק, Slack ועוד חברות באיזור סן פרנסיסקו ועמק הסיליקון מצליחות לייצר לנו מוצרים דיגיטליים שאנחנו משתמשים בהם על בסיס קבוע.
החוויה בהם כל כך זורמת!
אי פעם חשבתם – מהם הסודות שהם יודעים ומשתמשים בהם, שאנחנו כאן בארץ לא יודעים? ובכן, אחד מה"סודות" האלו בבירור בשנים האחרונות הוא בעצם שיטה שנקראת דיזיין ספרינטס (Design Sprints).
השיטה התחילה את דרכה בחברת IDEO עם השם Design Thinking, ולאחר מכן הגיעה לגוגל (ספציפית לגוגל ונצ'רס – קרן הון הסיכון של גוגל), שם חיברו לה תהליכי UX בצורה הכי פרקטית שיש והפכו אותה לתהליך יעיל ביותר של 5 שלבים, ונתנו לה את השם דיזיין ספרינט (Design Sprint).
כיום קרן הון הסיכון של גוגל מקיימת עשרות דיזיין ספרינטס (Design Sprints) בשנה עם מעל 50 חברות פורטפוליו שלה, ומבצעים הסמכות רשמיות אשר מפיצים את התורה בקרב אנשי מקצוע. לרוב, מדובר במעצבים אשר מקבלים את ההסמכה הזאת.
אז, שלום, אני שגיא, מעצב חווית משתמש כבר 12 שנים, אבל מלבד הקריירה בעיצוב שאולי חלקכם מכירים (וכמובן הפעילות שלי פה בפיקסל פרפקט ובתעשיה בארץ), הנה עובדה שלא הרבה מכירים: אני מנטור לסטרטאפים בגוגל לאנצ'פד כבר מעל 6 שנים.
ב-2015 גוגל הטיסו אותנו ל-headquarters שלהם בסילקון ואלי, שם עברתי את ההכשרה הרשמית של גוגל על דיזיין ספרינטס. מאז יצא לי גם להעביר את הסדנה הזו עם לקוחות, להיות מנטור בהסמכות של גוגל על הסדנה, ובשנה האחרונה אני גם מריץ סדנאות דיזיין ספרינטס פה בארץ.
המטרה שלי היא להפיץ את השיטה הזו לכמה שיותר אנשי מקצוע בתעשיה הישראלית, כי זו שיטה כל כך יעילה שחבל שלא כל חברה כאן בארץ משתמשת בה.
בהכשרה מעשית זו, שתמשך במשך יומיים, אני אכשיר אתכם על השיטה, וילמד איך להריץ סדנאות כאלו בכל ארגון, וגם עם kick: אני מוציא את כולם עם טמפלטים ליישום בשטח, ועם גישה אליי במידה וירצו ליווי חיצוני בהמשך.
אספר לכם עוד משהו על הדיזיין ספרינטס. היא שינתה את הדרך בה אני מאפיין!
התרגילים השונים של דיזיין ספרינטס ניתנים גם ליישום מבלי לעשות סדנה של 4 ימים. מדובר בכלים שיקפיצו את רמת האפיון וההתנהלות בכל ארגון ועל כל מוצר!
בנוסף, אני משלב את הטוויסט שלי על דיזיין ספרינטס: בשנים האחרונות נמשכתי ללמוד איך לספר סיפור, ואיך אפשר למצוא את הדרך לספר סיפור עם העיצובים שלנו. לאחרונה מצאתי חיבור מדהים בין חלק מתהליכי האיפיון למתדולוגיות הסטוריטלינג. אז חיברתי ביניהן, ועכשיו אני מלמד אתכם גם את זה במהלך הסדנה!
אז… מחכה לראות אתכם בסדנה הקרובה!
שלכם,
שגיא שרייבר
הקדמה
|
הכל אודות הספרינט (מה זה ספרינט, למה זה כל כך עוצמתי ומה כל הבאז)
|
שלב ההכנה (מה צריך להכין, ואיך להכין את הצוות לספרינט)
|
שלב ראשון בספרינט (הבנת הבריף, הצבת יעדים, בניית פרסונה, הבנת הסיטואציה של הפרסונה ופריסה למפת מסע משתמש מצויה)
|
שלב שני בספרינט (מחקר מתחרים, בניית מפת מסע משתמש רצויה והתחלה של שרטוטי ויירפריימס)
|
שאלות וסיכום היום הראשון
שלב שלישי בספרינט (קבלת ההחלטה על הויירפריימס שאותם נרצה לבדוק בבדיקות משתמשים בסוף הספרינט)
|
שלב רביעי בספרינט (פרוטוטייפינג ועיצוב המודל אותו נבדוק עם המשתמשים) *על שלב זה נדבר באופן תאורטי בלבד
|
שלב חמישי בספרינט (בדיקות שימושיות User Testing) *על שלב זה נדבר באופן תאורטי בלבד
|
התוצאה: מה עושים אחרי הספרינט? (בניית פרזנטציית סיכום להציג לצוות)
|
סיכום, איך מוכרים ספרינט ללקוחות וארגונים בהם אנחנו עובדים, ועוד טיפים חשובים לדרך.
אני לא צריך להלהיב אתכם על ללמוד איך להנחות דיזיין ספרינטס משלכם, אני מניח שאתם יודעים כמה זה חשוב. אם לא, תחשבו שאתם מקבלים מכונת זמן ללקוחות/מעסיקים שלכם, איתה תוכלו לקחת את המוצר קדימה בחודשים – בעבודה של שבוע בלבד!
למדו איך להוביל את הצוותים שלכם לפתרון של בעיות מורכבות בכלום זמן! הנשק איתו עובדים בחברות כמו Airbnb, Facebook, Google, IBM, Uber, ואפילו חברות כמו Lego – יכול להיות שלכם!
תבינו את המהות של חווית משתמש ואפיון, ותוכלו לשאול את השאלות הנכונות תמיד – ולעזור לארגון לפתור את בעיות הפרודקט
אנו נלמד תוך כדי תרגול מעשי של התרגילים, אז הם לא יהיו זרים לכם שתתרגלו אותם בספרינט הראשון שתריצו בארגון שלכם
אשתף איתכם את הטמפלטים שבהם אני משתמש לדיזיין ספרינטס שלי, כולל מסמך הכנה, טמפלטים לסקריפט ראיונות משתמשים, Jobs To Be Done, User Journey Maps, למצגת שלכם לאותו שבוע, טמפלט סיכום דיזיין ספרינטס, ועוד.
בין אם חזרתם מהסדנה עם מוטיבציה להריץ ספרינט משלכם, או אם אתם רוצים ללמוד תוך כדי הרצת ספרינט ראשון שלכם בארגון. ניתן לתאם מראש סדנה בליווי שגיא, כולל ההכנות, השבוע עצמו, והסיכום!
הנסיון שלי מסתכם ב12 שנות עיצוב, ביניהן 7 עמוק בעיצוב פרודקט בעבודה בתפקידי מפתח בחברות עם מליוני משתמשים ועד לסטרטאפים משלי בהרמתם מ-0 משתמשים למאות אלפים.
כיום אני מנכ"ל של סטודיו remote לעיצוב פרודקט עם לקוחות בארץ ובעולם. מתמחה בעיצוב פרודקט UI ודיזיין סיסטמס, אבל גם מוסמך דיזיין ספרינטס. כחלק מהעסק שלי אני גם מריץ שני מגזיני עיצוב: פיקסל פרפקט (בארץ) ו-Hacking UI (בינלאומי).
הרצתי דיזיין ספרינטים בחברות קטנות וגדולות – בארץ ובחו"ל, ואני מעביר הכשרות על דיזיין ספרינטס כבר שנתיים בין אם זה באופן פרטי לקהילת הבלוגים שלי, ולארגונים וסטרטאפים ברחבי הארץ.
הייתי שותף בהקמת שלוש חברות, אחת מהן שנקנתה על ידי SimilarWeb, שם ניהלתי את כל אופרציית העיצוב של החברה בתפקיד דיירקטור של עיצוב וחווית משתמש.
חלק מהחברות שעבדתי בהן/איתן: Fiverr, eBay, SimilarWeb ועוד.
אני המייסד של הקורס המתקדם לעיצוב מוצרים דיגיטליים ב6B אותו יזמתי וגם שם אני מלמד דיזיין ספרינטס, ואני מלווה מעצבים באופן פרטי.
אה .. אני גם מנטור לסטארטאפים בגוגל לאנצ'פד כבר 6 שנים – שם הוכשרתי על דיזיין ספרינטס (התמונה פה נלקחה ב-2015 ב-HQ של גוגל ב-mountain view כאשר עברנו את ההכשרת דיזיין ספרינט הראשונה אי פעם לאנשי מקצוע שאינם מתוך גוגל.
הקיק המיוחד שאני מביא לדיזיין ספרינטס זה השילוב עם סטוריטלינג – שלאחרונה אני נכנס יותר ויותר לתוך העולם המרתק הזה.
מקוה שנתראה בקרוב אצלכם בארגון או בסדנה פרטית 🙂
שלכם,
שגיא
שאלות?
צרו קשר עם שגיא באימייל – sagi [AT] pixelperfect.co.il
בכל שבוע אנחנו שולחים את העדכונים החמים ביותר בעולם העיצוב ישר לתיבת הדואר שלכם
יסודות העיצוב
עושים קריירה
דיזיין ספרינט
המעצב האפקטיבי
סודות הנטוורקינג
The Elementor Business
Elementor Superpowers
What the Figma
יצירת תוכן ומותג אישי
איך סגרתי את הלקוח האהוב עליי מארה״ב
איך לגשת לעיצוב אתר ואפליקציה ולהבטיח רמה גבוהה
איך לבנות קייסטאדי מנצח
המגזין
מאסטרמיינד למעצבים
מנטורינג עם שגיא שרייבר
הקבוצה שלנו בפייסבוק
תנאי שימוש